Workshop для вчителів інформатики

19 березня 2019 року у Вараській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1 відбувся workshop «Навчання майбутнього: освітня робототехніка як інструмент реалізації STEМ – освіти». Учасниками заходу були вчителі інформатики м.Вараш та с.Заболоття, керівник гуртка технічного моделювання Будинку дитячої та юнацької творчості. Технологія Workshop передбачає, що учасники, використовуючи власний досвід та знання, а також інші джерела інформації, опановують нові знання та навички в процесі динамічної групової роботи. Тетяна Марчук, методист міського методичного кабінету закладів освіти, зазначила, що одним із актуальних напрямків модернізації та інноваційного розвитку природничо–математичного профілю освіти виступає STEM–орієнтований підхід до навчання, який сприяє популяризації інженерно–технологічних спеціальностей серед молоді, підвищенню обізнаності про можливості їх кар’єри, формуванню стійкої мотивації до вивчення дисциплін, на яких ґрунтується система навчання STEM (Science-нaукa, Technology-тeхнoлoгiя, Engineering-iнжeнepiя, Mathematics-мaтeмaтикa). Учасники ознайомилися зі STEM/STrEAM-методиками, за якими в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема, учні вчаться знаходити вирішення не теоретично, а практичним шляхом, шляхом проб і помилок, вчaтьcя виpiшувaти пocтaвлeнi зaдaчi, cтaють нoвaтopaми, винaхiдникaми, формуються їх життєві компетенції.
В час інформаційних технологій, які інтенсивно впроваджуються в усі сфери людського життя, сучасна освіта має швидко пристосуватись до потреб суспільства і надавати учням такі знання. Драйвером в поширенні концепції STEM став розвиток робототехніки та програмування. Саме тому у Вараській ЗОШ №1 за ініціативи начальника управління освіти Олени Корень, директора школи Наталії Середи, вчителя інформатики Людмили Бондар створено кабінет робототехніки, який оснащений відповідним обладнанням (шість базових наборів LEGO NINDSTORMS Education EV3, два набори для 1-4 класів WeDo 2.0, шість ресурсних наборів LEGO NINDSTORMS, робот-мишка з полем для програмування 1-4 класів (2 набори) та ноутбуки Lenovo Idea Pad 320-151SK(13 шт)). Завідувач кабінетом Людмила Бондар зазначила, що впровадження робототехніки в освітній процес робить навчання цікавим, продуктивним і захоплюючим, учні не просто вивчають програмування, вони відразу бачать результат своїх дій на створених ними пристроях. Це демонструє учням принципи роботи різних механізмів, фізичних законів або природних явищ, дає можливість школярам розпочати подорож світом робототехніки. Робототехніка як прикладна наука допоможе дітям самостійно створювати незвичайні гаджети, записувати на процесор робота різні алгоритми за допомогою універсальних мов програмування. За допомогою робототехніки школярі зможуть розвинути свої таланти та втілити в життя технічні та корисні наукові ідеї. Людмила Анатоліївна є мейкером в цьому напрямку. Вона ділиться своїми напрацюваннями, поширює свої знання серед учнів та колег. Під її керівництвом учасники заходу, об’єднавшись у групи, долучилися до мейкерського руху та продемонстрували свої здібності щодо конструювання та програмування певних роботів. Використовуючи надані комплекти конструкторів, зібрали та випробували моделі за допомогою програмного забезпечення lego Mindstorm EV3. Результатом роботи стали зібрані рухомі моделі:
1) на основі набору LEGO WeDo 2.0: модель «Швидкість» та модель «Стійкість конструкцій»;
2) на основі базового набору lego Mindstorm EV3: моделі «Випробувальник», «Переміщення по прямій», «Незалежне управління моторами», «Зупинка біля об’єкту», «Переміщення об’єкту», «Сортувальник кольорів», «Пес», «Рука робота».
Workshop продемонстрував присутнім можливості використання елементів STEM-освіти в навчально-виховному процесі та був корисним для учасників. Учасники заходу вдячні за отриманий досвід і продуктивне спілкування,за нові знання та народжені у ході зустрічі ідеї щодо професійного розвитку педагогів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *