Наша країна опинилася зараз в дуже складній ситуації. Особливо наші діти. Для дітей, ситуація, яка зараз відбувається в країні – це, ще й незрозумілі події, звуки, емоційні та фізичні стани.
Повітряні тривоги нині бувають тривалими і повторюються по кілька разів на день. Для своєї безпеки та безпеки дітей ми повинні перебувати в укриттті. Укриття для дітей повинно бути не лише ізольованим приміщенням, де всі поводять себе досить тривожно, а там, в першу чергу – безпечно, там твої близькі, з якими ти можеш погратися, поспілкуватися. Гратися можна без галасу, біганини та з великою користю для розвитку власної дитини.
Тому пропоную ряд вправ та ігор, які подолають страх та нудьгу.
«Кулак – ребро – долоня»

Три положення руки на площині столу. Долоня на площині, стиснута в кулак долоня, долоня ребром на площині столу, пряма долоня на площині столу. Виконується спочатку правою рукою, потім – лівою, потім – двома руками разом. Кількість повторень – по 8-10 раз.
«Кілечко»
Почергово і якнайшвидше перебирайте пальці рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т.д. Проба виконується в прямому (від вказівного пальця до мізинця) і у зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку. На початку вправа виконується кожною рукою окремо, потім разом.
«Вухо – ніс»

Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, лясніть у долоні, змініть положення рук «із точністю до навпаки».
Ігри, спрямовані на розвиток уваги.
«Слухай оплески»
Плеснете в долоні один раз, дитина повинна зупинитися в позі «лелеки» (стояти на одній нозі, руки в боки). Якщо плеснете в долоні двічі, треба прийняти позу «жабки» (присівши, п’ятки разом, носки і коліна в сторони, руки між ногами на підлозі). На три плескання знову повертається у вихідне положення.
«Чотири стихії»
За сигналом «земля» – опустити руки вниз, «вода» – руки вперед, «повітря» − вгору, «вогонь» − обертати руки в ліктьових суглобах.
Ігри, спрямовані на розвиток пам’яті.
«Стукай ритм»
Вистукати олівцем або будь-яким іншим предметом певний ритмічний малюнок. Дитина має повторити цей візерунок, плескаючи в долоні.
«Слухай і виконуй»
Дорослий називає декілька різних рухів, але не показує їх. Дитина повинна виконати рухи в тій послідовності, у якій їх називав дорослий
Пальчикові вправи
«Квасимо капусту»
Руками імітуємо відповідні рухи:
– Ми капусту шаткували!
(двічі) − прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз.
– Солі в неї ми поклали!
(двічі) − пальці зібрані “щіпкою”, “солимо капусту”.
– Ми капусту м’яли, дерли!
(двічі) − енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох
руках, то по черзі.
– Смачну моркву туди терли!
(двічі) − пальці однієї руки стиснуті в кулак і здійснюють ритмічні рухи
уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки
«Стіл»
Ліву руку стиснути у кулак – це “ніжка” столу. Зверху накрити “ніжку” випрямленою долонею правої руки – це кришка “столу”.
Кулачок це буде ніжка,
А долонька буде кришка.
Поміняли ручки враз,
Буде інший стіл у нас.
Вправи зі стаканчиками
Для забезпечення психологічного розвантаження можна запропонувати вправу «Австралійський дощ»
В Австралії піднявся вітер (тремо в долоні).
– Починає накрапати дощ (клацання пальцями).
– Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах)
– Починається справжня злива (плескання по стегнах).
– А ось і град та справжня буря (тупіт ногами).
– Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).
– Дощ стихає (плескання долонями по плечах).
– Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями)
– Тихий шелест вітру (потирання долонь).
– Ура! Сонце! (руки догори).
Маєте на телефоні музику, включіть та поєднайте з виконанням певних рухів в заданому темпі.
«Каблучок – замочок – долоньки – пальчики»
«Руханочка»
Привіт, привіт – в долоні плескай
Привіт, привіт – тогами тупай
До носа доторкнись, а потім до колін
Навколо покрутись і зроби уклін.